Van de Voorzitter (nr 2-14)

Van de Voorzitter (nr 2-14)

Van de voorzitterVoorzittershamer

Beste kanovriend(inn)en.

Op dit moment zit ik in de Zuid Franse zon een stukje te schrijven voor de Aquanaut.
Het is heet, verschrikkelijk heet, de thermometer geeft 42 graden in de schaduw aan. Het water druppelt van mijn gezicht, ik moet ervoor zorgen dat mijn laptop niet nat wordt van al dat water, maar ik heb de “strenge” redactrice belooft een stukje te schrijven en belofte maakt schuld.

We kunnen weer terug kijken op mooie weken en maanden bij Lekko. Diverse activiteiten hebben we met elkaar ondernomen.
Van een gezellig Lekko-weekend tot een cursus zee-kanovaren onder leiding van Peter.

Een zeer breed programma waar eigenlijk iedereen wel aan zijn/haar trekken kan komen.

Ik wil ook het grote aantal enthousiaste schilders bedanken. De meest moeilijke capriolen werden uitgehaald om de botenloods een nieuw jasje te geven. Onze Jan van G. wist de moeilijkste hoek van de loods te bereiken, een ware acrobaat. Een ander lid mocht hooguit op een krant staan omdat hij pas van een dakje gevallen was.

Mensen hartelijk dank voor de inzet en het bleek dat vele handen licht werk maken, want voor de middag was het schilderfestijn alweer klaar.
Misschien moeten we volgend jaar weer zo’n goede datum prikken om het verenigingsgebouw onder handen te nemen.

Bij het verenigingsleven komt er ook steeds meer techniek van pas. Nee niet het varen zelf, dat zal altijd handbediening blijven.
Onze penningmeester, altijd bezig met controleren en narekenen, heeft een grote fout ontdekt in de contributienota’s.
Bij het indexeren van het lidmaatschap en de liggelden is ook de contributie van de TKBN geïndexeerd en dat kan natuurlijk niet.
Niemand had dit tot nu toe ontdekt, maar de 45 Eurocent die teveel berekend is wordt met de nota van 2015 vereffend, zodat we een kleine meevaller aan de leden kunnen doorberekenen.

Ik hoop dat iedereen nieuwe sleutels in ontvangst heeft genomen, anders is het moeilijk om door de weeks je boot te pakken.
Rene heeft de inbraakschade op zeer deskundige manier weggewerkt. Alles ziet er weer als nieuw uit. De schade aan de deur, veroorzaakt door een lid dat een tafel door een nog dichte deur naar binnen wilde duwen, is prachtig weggewerkt. Rene ontzettend bedankt.

Heb je verder nog ideeën, plannen, aanvullingen of andere inbreng maak het dan kenbaar op de clubavond of stuur een mailtje.

Ik wens iedereen heel veel vaarplezier en erg veel goed weer.
In ieder geval tot ziens op de clubavonden of tijdens een andere Lekko activiteit

Met vriendelijke groet.
Fred Oostervink