Pannenkoekentocht 2014

Pannenkoekentocht 2014

A Maidentrip

Eindelijk was het dan zover….na 2 weken bijna dagelijks de dagen afstrepen op de kalender,…..

“Papa, hoeveel nachtjes is het nog….dat ik in mijn eigen kano kan varen?”
– “Nog 14……Kim”
“…….Papa……hoeveel nachtjes na vandaag nog?”
– “Nog 13 Kim.”  ”
Papa……….?”
– “Nog steeds 13 Kim…..”
– “Kim………..morgenmiddag gaan we varen bij de kanoclub en dan mag jij in je eigen bootje
varen.”
” YES…..eindelijk….en blijven we dan ook eten?”………,

is het dan eindelijk zaterdag 15 maart:  De dag van de Pannenkoekentocht van Lekko en de dag dat Kim voor het eerst in haar eigen bootje mag en kan varen.
Dus op gauw de auto volgeladen, de kano’s op het dak en gaan met die banaan.
Na een zonnige vrijdag, dreigt het weer het evenement toch nog in het water te laten vallen, maar naarmate de tijd vordert, breekt de zon stilletjes aan toch wat beter door….gelukkig.
Eenmaal op de steiger is Kim al wat stiller, want stiekem vindt ze het toch wel spannend.
Bram kan bijna niet wachten en gaat op de steiger al in de boot zitten en ook Peter maakt aanstalten om met zijn “jeugdleden” te gaan varen. Daarvan zie je hier het resultaat.

DSC00700-2

Erik zal in de kajak naast Kim varen en ik ga voor deze dag een “Schijnhuwelijk” aan:
Jan wil met mij en Bram mee varen in het “Huwelijksbootje”.

DSC00698-2l

En hoe verging het Kim tijdens haar “kano-doop” ?

Nou bekijk dat zelf maar in onderstaand filmpje. Veel kijkplezier.
Inge
[youtube_sc url=”http://youtu.be/Kzvq6db8ZcM” hd=”1″]