In memoriam: Bert de Bruin

In memoriam: Bert de Bruin

BertBeste Lekko leden, vrienden en vriendinnen,

Via diverse kanalen bereikte ons het droevige bericht dat gisteren, dinsdag 26 januari 2016, onze kano-vriend en zeer actief Lekko-lid Bert de Bruin na een misschien wel onverwachte maar helaas niet te winnen strijd is overleden.

Ik schrijf “zeer actief” omdat ik Bert tot op het laatste moment dat dat mogelijk was, heb meegemaakt als Lekko-vaarder, Lekko-klusser en  Lekko-clubavond-bezoeker.

Hij is in mijn, en waarschijnlijk ook onze gedachten als een joviale en vol kwinkslagen zijnde, goedgemutste, maar bovenal actieve! persoon.

Ik herinner hem me als levensgenieter, we dronken samen menige helft van hetzelfde flesje wijn leeg, en hij had net als ik, een hekel aan teveel handelingen, waaronder het overdragen van een eigenlijk toch tamelijk lichte kajak.

Andere leden zullen hem meer dan ik, kennen als goede vaarder, vriend, en gewaardeerd Lekko lid. Hij is lange tijd toercommissielid geweest en ik vermoed dat hij zo’n beetje vanaf de oprichting van Lekko bij de vereniging betrokken was, al weet ik dat als “groentje” niet helemaal zeker.

Kortom, verhalen te over, die de ronde zullen blijven doen, daar twijfel ik niet aan.

Wij wensen Ria, zijn partner tot op het allerlaatste moment, en tevens zijn familie alle sterkte toe die we kunnen bedenken.

Let – go ….

Namens het bestuur van Kanovereniging Lekko

Paul Bernhard, secretaris

ps. aan alle leden is een bericht gestuurd met de digitale rouwkaart. Indien deze niet goed ontvangen is kun je deze opvragen bij secretaris@kv-lekko.nl